دود کردن موتور گاهی اوقات که درهنگام گازدادن کم یا زیاد میشود

1 – سنسور سرعت خودرو

2 – گرفتگی و کثیفی فیلتر بنزین

درسربالایی ها و هنگام شتاب گیری 1 – پمپ بنزین
خودرو درسربالایی ها شتاب لازم ندارد ولی به سمت سرپایینی بدون مشکل است

1 – سنسور مپ ( منیفولد)

2 – اگر موتور تعمیر شده است تسمه تایم چک شود

در سربالایی و هنگام دنده مع خودرو ریپ میزند 1 – سنسور سرعت خودرو
درشتاب گیری موتور مکث دارد ( سکته میزند)

1 – فیلتر بنزین خراب است

2 – شمع ها و وایر

3 – برای 206 بهتر است از شمع سوزنی اصلی استفاده شود

خودرو درهنگام گازخوردن یا برداشتن پدال گاز دچار دور موتور نامنظم (ریپ) میشود 1 – سنسور مپMAP
موتور کشش ندارد و مصرف بنزین افزایش یافته است

1 – خراب شدن و نیم سوز شدن کویل

2 – کثیف بودن فیلتر هوا

3 – شمع و وایرها ( برای 206 بهتراست از شمع سوزنی اصلی استفاده شود)

4- به هم ریختن برنامه ایپرامECU

موتور کشش ندارد

1 – نشتی یا گرفتگی انژکتورها

2 – به هم ریختن برنامه ایپرامECU

کاهش دور موتور به مقدار قابل توجه درزمان گرفتن کولر دردور آرام خودرو 1 – خرابی استپر موتور
گازخوردن بی دلیل پس از روشن شدن موتورخودرو 1 – خرابی استپر موتور
خودرو بی دلیل گاز می خورد و یا دور موتور بالا میرود

1 – استپر موتور

2 – سنسور و موتور دریچه گاز ( درصورت وجود)

3 – مپ سنسور ( سنسور فشار هوای ورودی)

4 – ایراد سیم و پدال و دریچه گاز

5 – سیستم ورودی هوا و منیفولد (نشتی هوا از هوزینگ دریچه گاز)

6 – سنسور دور موتور

7 –ECU     موتور ( ایپرام یا فلش برنامه ریزی شود )

8 – انژکتر ها و غیره

9 – ممکن است دراثر شستشوی موتور و یا بارندگی به بعضی از سنسورها مانند کیلومتر آب رسیده باشد و باعث کارکرد نامنظم و بهم ریختگی آی سی یو شود. معمولاً با فلش رفع عیب میشود

نوسان دور موتور دردور آرام و کاهش افزایش دورموتور

1 – ترمینالهای سوکت دریچه گاز ممکن است سولفاته شده باشند

2 – خرابی استپر موتور

3 – نشتی هوا از اتصالات مجموعه هواکش تا دریچه

4 – تنظیم نبودن پتانسیومترCO     در پیکان وRD

5 – کثیف شدن نوک سنسور دور موتور

6 – انژکتورها

7 – شمع ها

8 –ECU     موتور (ایپرام یا فلش برنامه ریزی شود)

خودرو دردور آرام بد کارمیکند و مصرف سوخت زیاد است

1 – سنسور دمای آب

2 –ECU     موتور ( ایپرام یا فلش برنامه ریزی شود)

نوسان دورموتور دردورهای بالا 1 – کثیف بودن یا آب خوردگی سنسور دریچه گاز
هنگامیکه خودرو سرد است دورموتور در حد نرمال و درموقع گرم بودن دورموتور تا حالتCUT OFF     بالا میرود 1 – سنسور دریچه گاز
بالا رفتن دورموتور (پراید بدون فرمان هیدرولیک ) و نوسان دردور آرام 1 – اتصال بدنه شدن سیم فشار هیدرولیک ( از اتصال بدنه بودن ممانعت شود)
بالا نرفتن دورموتور از یک حد خاص 1 – پتانسیومتر دریچه گاز
با گازدادن خودرو خاموش میشود

1 – پتانسیومتر دریچه گاز

2 – ممکن است پمپ بنزین ضعیف باشد و فشار سوخت کم شده باشد

3 – احتمال دارد منفی دریچه گاز قطع باشد . مسیر هرسه سیم را تاECU     چک کنید. اگز سالم بودECU     را بازکنید و مسیر منفی را با یک سیم اتصال کوتاه کنید . اگر درست نشد ایپرام را برنامه ریزی کنید درغیراینصورت آی سی دریچه گاز تعویض شود و همچنین مسیرهای روی برد چک شود.

 

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : موتور ,سنسور ,دریچه ,خودرو ,برنامه ,دورموتور ,برنامه ریزی ,دردور آرام ,استپر موتور ,خرابی استپر ,–ecu     موتور ایپرام ,خرابی استپر موتور ,ریختن برنامه ایپرامecu
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نوبرانه معرفی انواع بازی های فکری آموزشی مد و فشن وکیل خرید اکانت موز پرو - moz pro فروشگاه اینترنتی قرمز خودکار آبی اشتراک مطالب